آرشیو مرداد ماه 1400

با سايت پيداش نگراني بابت استارتاپ ها و ... خود نداشته باشيد.

بازار كار در استارتاپ ها چطور است؟

۲۳ بازديد

بازار كار براي استارتاپ ها معمولا چگونه است؟
اين سوالي است كه بسياري از افراد هنگام راه اندازي استارتاپ به ذهنشان خطور مي كند و به دنبال پاسخ براي آن هستند. اما پاسخ به اين سوال، آن قدرها آسان نيست و موفقيت در استارتاپ و داشتن بازار كار بستگي به عوامل زيادي دارد. بسياري از افراد مي پرسند آيا زحمتي كه متحمل مي شوند تا استارتاپ خاصي را راه اندازي كنند و آن را توسعه دهند، در آينده با سود مورد انتظار جبران خواهد شد؟ وضعيت استخدام در استار آپ ها چگونه است؟ آينده كسب و كار استارتاپي چگونه پيش مي رود و مواردي از اين دست. در اين مقاله پيدايش به اين مسائل مي پردازيم كه يكي از مهمترين دغدغه هاي هر فردي است كه به راه اندازي و توسعه كسب و كار جديد يا استارتاپ فكر مي كند پس در ادامه براي اينكه بدانيد شتاب دهنده چيست و ... با ما همراه باشيد.

بازار كار استارتاپ
براي آن كه نگرش و چشم انداز مناسبي از بازار كسب و كار خود داشته باشيد بايد به نكات مهمي توجه كنيد:

• تحقيق در مورد بازار كار
ابتدايي ترين نكته اين است كه اطلاعات كافي راجع به بازار خود داشته باشيد. اين اطلاعات مي تواند از طريق صحبت با كساني كه قبلا وارد حوزه كاري مدنظر شما شده اند باشد. يا مي تواند به صورت تحقيق ميداني و مشاهدات فرد انجام شود.
پس اولين كاري كه هر استارتاپ بايد انجام دهد، تحقيق در مورد بازار كار است. وقت مناسبي براي اين قسمت از كار اختصاص دهيد و آن را به دقت و با پيگيري دقيق انجام دهيد.

• بررسي عوامل موفقيت و شكست در بازار كار
در كنار تحقيق بازار هدف، بايد به اين مساله توجه داشته باشيد كه عوامل موفقيت و شكست را مثلا در بازار تهران بررسي كنيد. حتي مشخص نماييد بازار هدف شما را چه كساني با چه زمينه هايي تشكيل مي دهند و به عوامل شكست در استارتاپ ها دقت ويژه اي داشته باشيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص راه هاي ايده پردازي يا سرمايه‌گذاري خطرپذير كافيست وارد سايت پيدايش شويد.

منبع

كسب درآمد اينترنتي با راه اندازي استارتاپ

۲۳ بازديد

اگر شما هم ايده خلاقانه يا جديدي براي راه اندازي و مديريت كسب و كار جديدي در ذهن داريد اين مقاله در سايت پيدايش مي تواند به شما كمك كند تا با استفاده از امكانات و ابزارهايي كه اينترنت در اختيار همگان قرار داده است با راه اندازي كسب و كار اينترنتي، استفاده تجاري از اين امكانات كرده و استارتاپ خود را با هدف كسب درآمد از اينترنت راه اندازي و توسعه دهيد.

• محدود نبودن به مكان و زمان خاص
كسب و كار اينترنتي، كسب وكاري است كه نيازي به مكان خاصي ندارد و مي تواند از هر نقطه اي در جهان، و در هر حالتي تنها با يك ايده  ناب امكان پذير باشد. 
• ايجاد فرصت هاي جديد
وجود فرصت هاي كمتر در شهرهاي كوچك تر هم دليل ديگري است كه كسب و كار اينترنتي توانسته است نظر بسياري از افراد را مخصوصا در اين شهرها به خود جلب كند و محدوديت جغرافيايي را تا حدود بسياري تنها با يك سرمايه گذاري مرتفع سازد.
براي خواندن ادامه اين مطلب كافيست اينجا كليك كنيد.

 

چطور ايده هاي خلاقانه كسب و كار ضامن موفقيت استارتاپ مي شوند؟

۲۳ بازديد

ايده هاي خلاقانه كسب و كار و استارت آپ ها
بسياري از افراد، اين روزها علاقه مندند تا استارت آپ و كسب و كار جديدي راه اندازي كنند و به اين وسيله بتوانند ضمن نقش آفريني در جامعه، كسب درآمد داشته باشند. براي اين منظور، همواره نياز است كه ايده هاي خلاقانه كسب و كار داشته باشند و با تكيه بر اين ايده ها كه مي تواند ايده جديد محسوب شود و يا فقط ايده جالب و جذابي باشد استارت اپ خود را راه اندازي كنند و توسعه دهند. در اين مقاله راجع به اين موضوع صحبت مي كنيم كه چطور ايده هاي خلاقانه كسب و كار مي توانند موجب موفقيت استارت آپ شوند تا يك سرمايه گذاري خوب بر رويشان انجام شود.
هر استارت آپي از يك ايده جالب بر مي خيزد
در واقع همان طور كه ممكن است با آن آشنايي داشته باشيد داشتن ايده جالب و خلاقانه، اولين گام هر استارت آپ براي شروع فعاليتش است. بدون ايده هاي خلاقانه كسب و كار يا ايده جديد، يك استارت آپ نمي تواند اعلام موجوديت نمايد. زيرا بازار كار به اندازه كافي اين روزها اشباع شده است و كليد موفقيت در دست ايده هاي خلاقانه كسب و كار يا ايده جالب است كه بتوانند نياز موجود بازار را عليرغم  وجود رقباي جدي كه برخي از آنها قدمت و سابقه زيادي دارند برطرف نمايد.
هدف ايده جديد؛ رفع نياز بازار و رضايت بيشتر مشتري
ايده جديد، بايد بتواند نياز موجود را به گونه اي برطرف نمايد كه هم مشتري احساس رضايت بيشتري داشته باشد و متوجه تفاوت بين عملكرد استارت اپ و رقباي موجود در بازار شود و هم سودي كه استارت اپ براي آن راه اندازي شده است نصيبش شده و بتواند به زيست خود در بازار هدف حتي با نبود يك شتابدهنده با قدرت ادامه دهد. ايده هاي خلاقانه كسب و كار، از آن جهت مهم هستند  كه ايده جالب و در عين جذابي باشد كه تكرار روش هاي موجود نباشد و بتواند به روشي تازه و نوين و البته به صرفه تر يا مفيدتر خواسته هاي افراد درگير در بازار هدف استارتاپ را مرتفع نمايد. بنابراين توان رقابتي كه ايده هاي خلاقانه كسب و كار مي توانند براي استارتاپ ايجاد كند، مي تواند ضامن موفقيت كسب و كار نوين در گرفتن سهم از بازار كار شود.
براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

استارتاپ ها چگونه به كار در منزل اينترنتي كمك كرده اند؟

۲۳ بازديد

اين روزها بسياري از افراد به دنبال آن هستند كه با كسب و كار اينترنتي در منزل، نياز خود به داشتن درآمد و شغل و استخدام در سازمان هاي مختلف را مرتفع سازند. برخي از استارتاپ ها مي توانند كمك بزرگي در اين زمينه باشند و برخي مي توانند بر اساس همين ايده شكل گرفته و توسعه يابند. در اين مقاله پيدايش ، راجع به اين كه چطور كار در منزل اينترنتي مي تواند يك راه حل مناسب براي كسب درآمد از اينترنت و يا حتي راه اندازي استارت آپ باشد صحبت مي كنيم تا به طور كامل بدانيد استارتاپ چيست.
استارتاپ ها و كار در منزل اينترنتي
استارتاپ ها معمولا حول ايده جديدي شكل مي گيرند كه قرار است نيازي از افراد ديگر را در زمينه اي خاص برطرف نمايد. از آن جا كه رفع نياز بايد موفق تر از رقبا صورت گيرد، استارتاپ هايي كه به صورت كار در منزل اينترنتي هستند مي توانند به انواع روش ها انجام گرفته و در رقابت تنگاتنگ با رقيبان حاضر در بازار برگ برنده اي در دست داشته باشد. برگ برنده استارتاپ ها ممكن است اين باشد كه بتوانند براي افراد امكان كسب درآمد از اينترنت را فراهم كنند به شرطي كه پس از طي كردن مراحل ايده چيست و يك ايده ناب چگونه است استارتاپ خود را راه اندازي كنند..
كار در منزل اينترنتي: بازي برد برد براي هر دو طرف
به گونه اي كه اين امكان را فراهم كنند كه همكاران آنها در تيمي كه تشكيل شده است به صورت كار در منزل اينترنتي همكاري داشته باشند كه اين مساله مي تواند به سود هر دو طرف مي تواند تمام شود. داستان استخدام ها اين روزها داستان جالبي به نظر نمي رسد و تامين نيازهاي افراد داوطلب استخدام گاهي اوقات در توان كسب و كارهاي نوپا يا استارتاپ ها نيست. بنابراين به جاي استخدام افراد و پرداخت حق بيمه و ديگر حقوق كساني كه استخدام شده اند استارتاپ ها مي توانند از كسب و كار اينترنتي در منزل به عنوان گزينه همكاري با افراد تيم استفاده كنند. در اين صورت ديگر لازم نيست هزينه هايي بابت استخدام فيزيكي و حضوري بپردازند يا مبالغي را بابت اجاره محلي كه افراد استخدام شده در آن مشغول به فعاليت و كار شوند متقبل گردند.
 بنابراين كار در منزل اينترنتي را ترجيح مي دهند تا بتوانند ضمن كاهش هزينه هاي جانبي، از افرادي كه علاقه مند به كسب و كار اينترنتي در منزل هستند استفاده نمايند. افراد علاقه مند به كسب و كار اينترنتي در منزل هم به جاي آنكه به فكر فرايندهاي گاهي طولاني استخدام بگردند ترجيح مي دهند گزينه كسب درآمد از اينترنت را براي گذران زندگي خود انتخاب كنند و آزادي عمل بيشتري داشته باشند. بنابراين به نوعي كسب و كار اينترنتي در منزل، مي تواند بازي برد برد هم براي استارتاپ باشد و هم براي تيمي كه قرار است با استارت آپ همكاري هاي لازم را داشته باشد و اين كسب و كار نوپا را در رسيدن به اهداف خود ياري كند كه در اين مسير بايد به موارد بسياري مانند شتابدهنده چيست و ... توجه كرد.
براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

ليست راه هاي پيدا كردن سرمايه گذار استارتاپ و كسب و كار

۲۱ بازديد

نياز به سرمايه گذار، نياز هر استارتاپ
هر استارتاپ و كسب و كاري براي راه اندازي و توسعه ابتدا نياز به يك ايده و سپس نياز به جذب سرمايه گذار دارد. سرمايه گذاري در استارتاپ ها عامل بقا و پيشرفت آن هاست. بنابراين يكي از اموري كه هر استارت آپ و كسب و كار نوپايي بايد به صورت جدي به دنبال آن باشد جذب سرمايه گذاران است. افرادي كه منابع مالي و گاهي اعتبار خود را در اختيار استارت اپ قرار داده و در مراحل مختلف راه اندازي تا ارائه محصول نهايي استارتاپ با آن همراهي داشته باشند.
افرادي كه در استارت اپ ها سرمايه گذاري مي كنند بايد به اين نوع كسب و كار اعتماد كنند و آينده اين كسب و كارها را روشن ارزيابي كنند تا تمايل به سرمايه گذاري در آنها وجود داشته باشند و اين تمايل در تمامي مراحل راه اندازي تا به نتيجه رسيدن استارت آپ به صورت مداوم حفظ شود. جذب سرمايه گذار و كسي كه منابع خود را در اختيار استارت آپ قرار دهد تا بعدها از سود آن بهره مند شود بسيار مهم است. در اين رابطه استارتاپ ها بايد به نكات مهمي توجه كنند كه در اين مقاله سعي شده است به مهمترين آنها اشاره شود. كارهايي كه استارت آپ ها بايد انجام دهند تا افراد تمايل به سرمايه گذاري در استارت آپ داشته باشد مي تواند شامل موارد زير باشد:

۱- تهيه يك ليست استراتژيك از سرمايه گذار هاي بالقوه و بالفعل
در اولين قدم بايد ليستي از افرادي كه به صورت بالقوه و بالفعل مي توانند در كسب وكار شما مشاركت داشته و سرمايه گذاري كنند تهيه كنيد. اين ليست را مي توانيد با جستجو، پرس وجو از افراد مطلع، استخدام فردي كه آشنا با سرمايه گذاران و فرايند جذب سرمايه گذار است و يا تحقيق در بازار كار انجام دهيد. تا آن جا كه مي توانيد با افراد مختلف در اين مورد ارتباط برقرار كنيد تا از دانسته هاي آنها استفاده كنيد. مخصوصا كساني كه به تازگي توانسته اند اين مسير را طي كنند و با شرايط كنوني جامعه و راه اندازي استارتاپ آشنايي كافي دارند مي توانند منبع اطلاعاتي شما در رابطه با جذب سرمايه گذار باشند.

۲- برقراري ارتباط با سرمايه گذار ها
برقراري ارتباط با سرمايه گذار قدم بعدي است كه مي تواند در قالب ها و شكل هاي مختلف انجام شود. مي تواند در حاشيه نشست ها و جلسات مرتبط با كسب و كار باشد، يا به صورت استفاده از معرف براي معرفي استارتاپ شما و گرفتن وقت ملاقات انجام شود. همين طور مي تواند با ارسال ايميل يا پست الكترونيك انجام شود. تماس با وي به شرط داشتن وقت قبلي نيز گزينه مناسبي است.

۳- تشكيل جلسات با افراد سرمايه گذار
قدم بعدي براي جذب سرمايه گذار، ترتيب دادن جلساتي است كه در آن بتوان به صورت حضوري و چهره به چهره با فرد مورد نظر و يا نماينده قانوني وي صحبت كرد. در اين جلسه بهتر است گزارشي از فعاليت، چشم انداز و آينده استارت اپ در اختيار سرمايه گذار قرار گيرد تا وي بتواند تصوير درستي از استارت آپ داشته باشد. در اين صورت احتمال موفقيت در جذب سرمايه گذار در استارتاپ بيشتر مي شود و مي توان وارد مراحل بعدي مانند پيدا كردن شتابدهنده و ... شد. 

براي خواندن ادامه اين مطلب جذاب كافيست اينجا كليك كنيد.

 

درآمد اينترنتي براي استارتاپ چه جايگاهي دارد؟

۲۲ بازديد

در اين مقاله پيدايش به اين مي پردازيم كه چطور مي توان درآمد هاي اينترنتي بدون سرمايه داشت. استارتاپ ها مي توانند از اين طريق كسب درآمد داشته باشند. اين نوع درآمد از طريق كسب و كار اينترنتي ممكن مي شود. بنابراين سعي مي كنيم راجع به كسب و كار اينترنتي و اين كه چگونه مي تواند درآمد اينترنتي بدون سرمايه داشت بيشتر بحث كنيم.
درآمد اينترنتي چگونه؟
درآمد اينترنتي امروزه با رواج استفاده از اينترنت براي كساني كه با روش هاي كسب درآمد اينترنتي آشنا هستند ممكن شده است. فقط بايد كمي وقت بگذاريد و راجع به كسب درآمد هاي اينترنتي مطالعه و تحقيق كنيد. استارتاپ ها به نيت كسب درآمد راه اندازي و توسعه مي يابند. ممكن است استارت آپ از يك ايده كوچك شروع شود با يك تيم دو نفره يا بيشتر. حتي ممكن است صاحب استارتاپ فقط يك فرد باشد. وي با ايده اي كه فكر مي كند مي تواند نياز بخشي از بازار را مرتفع سازد، سعي مي كند با پرورش آن ايده و تبديل آن به عمل، كسب درآمد داشته باشد. از آنجايي كه بسياري از استارتاپ ها امروزه كارشان را بر بستر اينترنت شروع مي كنند، درآمد هاي اينترنتي مي توانند يا اولين و شايد تنها درآمد آنها از كسب و كارشان باشند. به گونه اي كه استارت آپ آنها يك كسب و كار اينترنتي قلمداد شود. به برخي از اين درآمدهاي اينترنتي در اينجا اشاره مي شود. مخصوصا درآمد اينترنتي بدون سرمايه مدنظر هستند.
كسب درآمد اينترنتي
درآمد هاي اينترنتي، براي برخي از استارت آپ ها تنها و شايد يكي از منابع درآمدي باشند. از آنجايي كه معمولا استارت آپ هايي كه اين روزها در بازار شروع به كار كرده اند، سعي مي كنند از امكاناتي كه اينترنت در اختيار آنها قرار داده است به نحو مطلوبي استفاده نمايند فعاليت خود را در بسترهاي اينترنتي نيز گسترش داده اند. استارتاپ ها يا به عنوان كسب و كار اينترنتي صرف اين روزها ظهور پيدا كرده اند و يا به كسب درآمد هاي اينترنتي به عنوان يكي از روش هاي كسب درآمد نگاه مي كنند. در هر دو صورت روش هاي كسب درآمد هاي اينترنتي متنوع است كه در اينجا به برخي از آنها اشاره مي شود. نقشي كه كسب درآمد هاي اينترنتي مي تواند براي استارت اپ ايفا كند، مي تواند مشكلات مالي استارت آپ را حل كند و يا ممكن است آنقدر استارتاپ بر كسب و كار اينترنتي متمركز شده باشد كه تنها محل درآمد استارتاپ از درآمد هاي اينترنتي اش باشد.
درآمد از تبليغات
برخي از استارت اپ ها بر اين فرض استوار است كه مخاطب جذب محتواي توليد شده توسط استارت اپ يا خدمات رايگاني كه ارائه مي كند شود و سپس از وجود مخاطبان فعالي كه هر روز به وب سايت يا شبكه اجتماعي استارت اپ سر مي زنند، از طريق تبليغات كسب درآمد كند. اين نوع كسب و كار اينترنتي اين روزها بسيار رايج است. و افراد بسياري از اين محل، كسب درآمدهاي اينترنتي دارند. توليد محتواي آموزشي رايگان، و يا موضوعاتي مانند طنز و غيره از اين دست است. به طور مثال اگر بخواهيم نمونه اي از كسب درآمد اينترنتي بدون سرمايه را مثال بزنيم مي توان به صفحه هاي آشپزي يا وب سايت هاي آموزش كه ايده شان با غذاها سروكار دارد در حوزه هاي مختلف اشاره كرد. درآمد هاي اينترنتي چنين صفحه ها يا وب سايت هايي از طريق گرفتن تبليغات از ديگر وب سايت ها، كسب و كارها، سازمان ها و شركت هاست.
ادامه مطلب و منبع در اينجا