راه هاي كسب درآمد از استارتاپ ها

با سايت پيداش نگراني بابت استارتاپ ها و ... خود نداشته باشيد.

راه هاي كسب درآمد از استارتاپ ها

۲۰ بازديد

 راه هاي كسب درآمد را مي توان در هر جايي جستجو كرد

در دنياي امروز، داشتن يك شغل خوب تنها راه و بهترين راه كسب درآمد در بين جوانان نيست. امروزه جوانان تمايل بيشتري به پرورش ايده هاي خود از طريق راه اندازي يك استارتاپ دارند. هر چند اين روش ريسك و خطرپذيري بيشتري دارد اما مي تواند بهترين راه براي ارائه فكر و ايده به جامعه باشد زيرا در يك استارتاپ تنها چهار نقش عمده وجود دارد؛ شما، سرمايه گذاران، همكاران و مشتريان شما، و موفقيت شما موجب موفقيت تيم مي شود و رييسي وجود ندارد كه براي شما تصميم بگيرد. اما مسئله اي كه همواره در راه اندازي در استارت آپ از اهميت ويژه اي برخوردار است تامين سرمايه راه اندازي استارتاپ و كسب درآمد و سودهي آن هست.

شايد بتوان با توليد يك محصول منحصر به فرد، داشتن يك ايده خوب و خلاقانه براي ارائه يك سرويس ، بهبود يك شرايط خاص و يا هر ايده اي كه متناسب با نيازهاي مردم باشد كسب درآمد كرد اما هر چند كه اين پايه و اساس راه اندازي يك استارتاپ است، اما نمي تواند به تنهايي تضميني براي تامين مالي راه اندازي يك استارتاپ باشد و در نهايت به پول نقد و آماده براي توسعه طرح كار، تحقيق و بررسي نيازهاي بازار ، توليد نمونه هاي اوليه و تبليغ براي جذب مشتري نياز است. در اين مرحله بايد ايده يا محصول نيازسنجي شود تا بتوان اطمينان كسب كرد كه مشترياني وجود دارند تا براي آن پول پرداخت كنند و بعد از اطمينان از آن مي توان براي جذب سرمايه گذار اقدام كرد زيرا هيچ سرمايه گذاري تنها به واسطه ايده جديد و جذاب سرمايه خود را به خطر نمي اندازد و ريسك سرمايه گذاري روي يك استارتاپ جديد را قبول نمي كند. 

اما هنگامي كه ايده ي مورد نظر در استارتاپ رشد و توسعه پيدا كرد، براي كسب درآمد بايد روي جذب مشتري بيشتر، جذب سرمايه گذار بيشتر و توسعه هرچه بيشتر كسب و كار تمركز كرد تا بتوان هرچه بيشتر كار را گسترش داد و مخاطبان بيشتري را جذب كرد. استارتاپ ها بايد قادر باشند اعتماد مشتري هارا به خود جلب كنند و با ارائه سرويس هاي نو و خلاقانه آن ها را مجاب كنند كه بهترين انتخاب براي رفع نيازشان هستند.

راه هاي كسب درآمد به كمك استارتاپ ها

در اين راه ابتدا بايد مطمئن شد كه آيا ايده يا محصول ارائه شده موجب حل يا آسان شدن يك كار مي شود يا نه؟ و در نهايت بايد مشترياني را بدست آورد كه براي اين ايده خلاقانه يا محصول جديد هزينه كنند، با پيدا كردن اين مشتري ها بايد در موردشان اطلاعات كسب كرد؛ در واقع شناخت مشتري و نياز هاي آن براي كسب درآمد در استارتاپ امري ضروري است. زيرا مي توان به كمك آن هر لحظه به بهبود و ارتقا هر چه بيشتر محصول يا ايده پرداخت تا جذابيت و راحتي بيشتري را براي مصرف كنندگان آن به همراه بياورد. همچين بايد يك جامعه آماري درستي از تعداد افرادي كه احتمال مشتري شدن را دارند جمع آوري كرد و به كمك آن امكان معرفي استارتاپ را به افراد بيشتري كه به آن ايده يا محصول نياز دارند فراهم كرد. همچنين زماني كه جامعه آماري مشتريان بيشتر باشد احتمال موفقيت بيشتري براي جذب يك سرمايه گذار و سرمايه گذاري بر روي آن وجود دارد، استارتاپ هايي كه جامعه آماري كوچكتري را هدف قرار مي دهند در سوددهي و متقاعدكردن سرمايه گذار با مشكلات بيشتري روبرو مي شوند.

انتخاب يك نام تجاري يا برندسازي مي تواند تاثير زيادي در ذهن مخاطب ايجاد كند و از اين طريق به جذب مشتري و كسب درآمد كمك كند. زيرا داشتن برند به كار استارتاپ شما مي تواند شخصيت ببخشد با طراحي لوگوي مناسب و حتي رنگ آن مي توانيد در ذهن مخاطب اين را ايجاد كنيد كه با چه نوع شركتي روبرو هست. براي جذب مشتريان بيشتر اولين قدم بازاريابي است كه در موفقيت يك استارتاپ نقش اساسي دارد، امروزه با حضور اينترنت و دسترسي به اطلاعات، قدرت بيشتر به سمت مشتريان جابجا شده و هر استارتاپ تلاش مي كند تا هرچه بيشتر نظر مشتريان را به محصول خود معطوف كند و با پيشنهاد هاي بهتر در بازار رقابتي مشتريان را تحت تاثير قرار دهد. بنابراين در بازاريابي بايد با تعادل برقرار كردن در دو سوي بازار، پيروز ميدان شد كه هم ارائه دهنده محصول نسبت به وقت و هزينه اي كه صرف كرده سود ببرد و هم مشتري بتواند به كمك اين ايده سود كند يا مشكلش حل شود.

براي خواندن ادامه اين مطلب از پيدايش كافيست اينجا كليك كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.