استارتاپ چيست؟استارتاپ ها نوعي از كسب و كار ها هستند كه طبق تعريف پيدايش، استارت آپ ،كسب و كاري مقياس پذير است كه با خلق ايده اي در جهت رفع نيازي از افراد جامعه راه اندازي مي شود. امروزه اين نوع كسب و كار ها طرفدار زيادي دارند و هر فردي كه ايده هاي ناب داشته باشد مي تواند با راه اندازي يك استارتاپ كسب و كار خود را داشته باشد.
كسب و كار سنتي چيست؟
در اين نوع از كسب و كار ها، كالا ها به صورت دستي و حضوري يا اصطلاحا فيس تو فيس مبادله مي شود و فروشنده با خريدار تعامل مستقيم دارد. در واقع بسياري از ما روزانه با چندين كسب و كار سنتي سر و كار داريم و نياز هاي خود را براورده مي كنيم.
راه اندازي استارتاپ چه برتري و مزيتي نسبت به كسب و كار سنتي دارد؟
– استارتاپ ها تفاوت عمده اي كه نسبت به كسب و كارهاي رايج دارند در خلاقيت و نوآوري خلاصه مي شود كه روح اصلي استارتاپ ها را در برمي گيرد و آن ها در مراحل جدي به دنبال شتابدهنده ها نيز مي روند. كسب و كارها با هدف بوجود آوردن يك درآمد كم ولي قابل اطمينان كه ريسك و خطر پذيري كمتري دارد شكل مي گيرند اين كسب و كار ها با توجه به نمونه هاي فراواني كه موجود هست طرح بيزينس خود را پايه گذاري مي كنند.
– در استارتاپ ها هدف تنها در كسب درآمد و پول خلاصه نمي شود بلكه استارتاپ ها عمدتا با هدف راه كار هاي خلاقانه به دنبال رفع يك مشكل يا ساده تر كردن يك مسئله پايه گذاري مي شوند كه مسلما اگر به نتيجه ي اثربخش برسد به سود دهي برتري نسبت به كسب و كارها نيز خواهد رسيد. بنابراين استارتاپ ها بايد يك ايده جديد داشته باشند يا نمونه اي بهتر از مدل هاي مشابه قبلي را ارائه كنند.
– استارت آپ ها به طور ايده آل گرايانه اي به دنبال تغيير هستند و مي خواهند تحولي را به دنبال ايده و نوآوري خود وجود بياورد. ولي در كنار همه اين ها استارتاپ ها در ذات خود ريسك پذيري بالايي دارند زيرا ممكن است نتوان با اين محصول يا خدمت جديدي كه ارائه شده مشتري ها را به سمت استارتاپ بوجود آمده جذب كرد.
– كسب و كارهاي رايج معمولا با ضريب اطمينان بالايي شكل مي گيرند به طوري كه بعد از مدت زمان تقريبا پيش بيني شده و كوتاهي به سود دهي مي رسند ولي بحث استارتاپ ها در اين زمينه كاملا متفاوت است. زيرا تا عملي شدن ايده استارتاپ و تجاري كردن آن زمان و هزينه و ريسك بالايي لازم است و ممكن است تا مدت ها درآمد حاصل از آن اندك يا حتي صفر باشد ولي بعد از رسيدن به مرحله تجاري و جذب مخاطبان به اين دليل كه ايده و راه حل جديدي را به همراه خود دارد مي تواند با سرعت زيادي رشد كند و درآمد چشمگيري را داشته باشد.
براي كسب اطلاعات در خصوص استارتاپ سريتامد و ... كافيست وارد سايت پيدايش شويد.
براي خواندن ادامه اين مطلب از پيدايش كافيست اينجا كليك كنيد.